
Case study
Pepsico
Door continu vanuit innovaties te denken, hebben wij het klassieke distributiemodel verruilt voor een efficiënt nieuw systeem.
Introductie
Sinds 2018 is CPM Benelux verantwoordelijk voor de vertegenwoordiging van PepsiCo in het Retail en Out of Home kanaal. Vanwege de dynamische markt van PepsiCo is het van belang dat zij naast de vaste capiciteit heel eenvoudig kunnen opschalen op piekmomenten. Binnen deze dynamische markt spelen flexibiliteit en innovaties een grote rol waar CPM perfect op in weet te spelen. Lees verder om te ondekken hoe wij dit doen.
Onze aanpak
Om de wisselende vraag naar personeel te kunnen beantwoorden, staat er een PepsiCo flex team klaar. Dankzij onze proactieve aanpak wordt talent geworven nog voor een vacature openstaat, waardoor we vacatures snel invullen.
CPM in opereert internationaal voor PepsiCo. Dankzij de globale kennisdeling weten wij PepsiCo lokaal goed te adviseren. Door data continu inzichtelijk te maken, blijven wij innoveren om de beste ROI te leveren.
Het resultaat
Het strategisch meedenken en de continue zoektocht naar innovaties uit zich in vele verbeteringen. Eén daarvan is een nieuw logistiek systeem. Om tijd en geld te besparen is het klassieke model verruild voor een efficiënt nieuw systeem. Waar eerst gebruik werd gemaakt van opslagboxen door het hele land waar vertegenwoordigers hun materiaal ophalen, wordt het materiaal nu ‘s nachts in de auto van de vertegenwoordiger geleverd. Zo kan de vertegenwoordiger direct op weg naar z’n eerste adres.
De conclusie
Samenvattend leveren wij voor PepsiCo:
- Kwalitatief goede extra capaciteit op piekmomenten
- Snelle invulling van vacatures dankzij ons efficiënte recruitmentproces
- Een hogere ROI dankzij continue innovaties
- Een vernieuwd logistiek systeem om tijd te besparen

/Inclusive%20(support)/Full%20Image/CPM_CULTURAL_SUPPORT_Inclusive_BW_RGB_WEB_LARGE.jpg)