
Case study
Blokker
Winkelombouw met efficiëntie en kwaliteit als uitgangspunt.
Introductie
Blokker, dé Nederlandse winkelketen als het gaat om huishoudelijke artikelen, lanceerde in 2016 een nieuwe versie van hun concept: “Blokker heeft het in huis”. Om dit concept te verwezenlijken, moesten de winkels geheel verbouwd worden. Hierin vonden zij in CPM een langdurige partner.
Onze aanpak
De uitdaging in deze winkelombouw was het grote aantal winkels dat verbouwd moest worden met één en dezelfde uitstraling: “de winkel voor iedereen”. Door Nederland op te delen in zes regio’s waarin alle regio’s hun eigen vaste team kregen, kon de kwaliteit van deze uitstraling gewaardborgd worden. Dedicated projectleiders stuurden de teams aan. Door strategisch mee te denken, zowel vanuit het Blokker kantoor als op de werkvloer, konden de projectleiders hun verantwoordelijkheid voor het gehele proces van A tot Z uitdragen.
Het resultaat
Door het opstellen van dedicated teams met de juiste expertise zijn er binnen drie jaar meer dan 800 winkels omgebouwd, waarin iedere winkel met efficiëntie en kwaliteit als uitgangspunt is opgezet. Door het overdragen van kennis aan het winkelpersoneel kan het Blokker concept continu uitgedragen worden en wordt er samen voor een hoge ROI gezorgd.
De conclusie
Deze aanpak zorgde voor:
- Meer dan 800 omgebouwde winkels in drie jaar
- Uitbreiding naar de Blokker in België
- Succesvolle implementatie van nieuwe productlanceringen
- Na één jaar al meer dan 20% tijdsbesparing per winkel

/Inclusive%20(support)/Full%20Image/CPM_CULTURAL_SUPPORT_Inclusive_BW_RGB_WEB_LARGE.jpg)