Skip to content

De uitdaging
Binnen de FMCG markt zijn er verschillende kanalen waar het lastig is om jouw assortiment te laten opnemen. Een van deze kanalen zijn sportkantines. De uitdaging binnen dit kanaal ligt bij de complexiteit van de beslissingsstructuur. Elke vereniging is anders, waardoor er nooit een vaste strategie ingezet kan worden. Dit veroorzaakt meestal een laag ROI. CPM speelt hier op in. 

Onze Liquid benadering
Waar wij voorheen in dit kanaal een zelfde aanpak hadden door een vast team aan te stellen die bij iedere locatie doordeweeks contact zocht, kijken wij nu geheel anders naar de uitdaging:

Binnen dit kanaal is het lastig om contact te krijgen door de complexiteit van de beslissingsstructuur. Met onze *Shopt applicatie tackelen wij dit probleem direct. Onze app maakt namelijk een brug tussen merken en ondernemers in de verschillende kanalen, waaronder sportkantines. Als merk plaats jij het door jou gewenste product in de app dat jij wilt adverteren. Ondernemers worden aangemoedigd door middel van een punten systeem om jouw product op locatie te plaatsen. Dit zorgt voor een gemakkelijk promotie acceptatie.

Uiteindelijk zal na deze stap gekeken worden wat de beste contactstrategie is. Zo wordt er besloten wanneer er een fysiek of juist een digitaal contactmoment moet plaatsvinden. Bij een display zal bijvoorbeeld een fysiek moment beter tot zijn recht komen. Wanneer er kennis opgefrist moet worden of een nieuwe promotie geintroduceerd wordt, zal een digitaal contactmoment beter zijn. Op deze manier kies je altijd voor de meest passende en rendabele optie. 

Resultaat

- Geen gesprekskosten

- Een verhoogd aantal distributiepunten waar jouw product wordt verkocht

- Een datagedreven inzicht hoe jij het best jouw team kan inzetten

Ben jij benieuwd welke op maat gemaakte Liquid aanpak bij jouw uitdagingen past? Klik dan direct op de link om een gesprek te boeken!

CPM_CULTURAL_SUPPORT_Inclusive_BW_RGB_WEB_LARGE
Geen updates meer missen?

Ontvang het CPM nieuws direct in jouw mailbox